De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Latticia OT F300-100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

S. van Doorn 25-10-2023

Lekkere melkschuim, prima machine

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik wilde dit product graag testen omdat ik heel graag cappuccino drink en vooral het melkschuim daarbij heel belangrijk vind. Deze machine maakt echt goede cappuccino en zeker met de losse melklans erbij is dat heel makkelijk te doen. Het apparaat ziet er mooi uit maar voelt wel wat plastic / fragiel aal en ik heb dan ook meerdere keren de zetgroep moeten resetten omdat hij was vastgelopen. De helpdesk van Melitta is daarbij wel enorm behulpzaam en vriendelijk. Het schoonmaken is best wel een klusje bij dit apparaat en hij maakt ook best aanzienlijk geluid. Maar als je dat niet erg vind heb je wel een heerlijk bakje koffie!

Pluspunten

• Melkschuim is echt goed

Minpunten

• Veel vastlopers

n**n@o**k.com 13-09-2023
Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

We waren niet erg tevreden met het koffieapparaat. Spoelt heel vaak. En ook met sterke bonen, kregen we geen écht lekkere kop koffie helaas. Apparaat ziet er mooi uit! Staat chique. Voor een gemiddelde koffiedrinker misschien prima.

Kevinovm 01-09-2023

Heel fijn apparaat!

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb dit apparaat mogen testen voor ongeveer twee weken.

Het instellen verloopt redelijk makkelijk, zeker met de Companion app is het instellen en onderhouden een werkje van niks. Het apparaat zelf geeft duidelijk aan wat er gedaan moet worden. Denk hierbij aan water vullen, lekbakjes legen etc.
Het apparaat is snel op temperatuur, en het melkschuim is stevig zonder een verbrande smaak (de smaak van overkookte melk)
Wat mij opviel is dat hij snel is met zetten van de koffie, ook als er twee koppen koffie of twee melkspecialiteiten tegelijk gezet moeten worden.
Op de doos staat dat hij heel stil zou moeten zijn, maar hij maakt wel degelijk een beetje herrie. Dit is wel minimaal en je partner zal gewoon rustig door kunnen slapen.
De knop voor de hoeveelheid koffie is makkelijk is gebruik, en je stelt dus simpel in of je een espresso of een ‘’lange’’ koffie wilt.
Ik ben in het bijzonder te spreken over het melksysteem, dit is namelijk een soort ‘’naald’’ welke je in een melkpak kunt steken of gewoon door de dop kunt doen, en hierdoor kun je zonder geknoei de melk met de naald erin weer terug zetten in de koelkast. Hierdoor blijft je melk (ook als je geen houdbare melk gebruikt) langer goed.

in deze prijsklasse, vind ik het voor zover ik heb kunnen testen zeker een goed apparaat

Ik ben al met al heel erg te spreken over het apparaat, hij doet het goed, ziet er prachtig uit en is heel makkelijk in gebruik!

Pluspunten

• Melkschuim
  • Melk''naald''

Minpunten

• Geen touchscreen

l************@z******* 22-08-2023

Uitstekende kwaliteit voor een prima prijs!

In gebruik nemen.
Ik heb de Melitta Latticia OT espressomachine ruim twee weken mogen testen. Binnen 30 minuten is het apparaat uit de doos en klaar voor de 1e kop koffie. De handleiding laat via duidelijke instructies zien welke stappen je dient uit te voeren om het apparaat in gebruik te nemen.

Gebruiksgemak.
Via een heel eenvoudig menu met druktoetsen wordt je koffiekeuze bepaald. Daarnaast zijn de meldingen die verschijnen op het display overduidelijk. Water bijvullen of restwaterbak legen. Het kan niet misgaan als je gewoon de signalen opvolgt. Met de 1-touch & dubbele koffie functie en het geïntegreerde melksysteem kan je 2x koffiespecialiteiten met melk tegelijk bereiden met 1 druk op de knop. Dit vind ik een absolute meerwaarde van dit apparaat. Daarnaast vind ik de verstelbare maalgraad van de koffiemolen ook een mooie optie
De melklans is heel eenvoudig in een pak melk te plaatsen om te zorgen voor een prima kopje cappuccino of latte macchiato.

Onderhoudsgemak.
Het apparaat neemt je alle zorgen over onderhoud uit handen. Zowel bij het aanzetten als bij het uitzetten van het apparaat wordt het apparaat kortstondig doorgespoeld. Bij melkproducten moet er elke keer een melksysteemspoeling uitgevoerd worden. Dit lijkt veel maar na de 1e keer wordt het een automatisme en weet je niet meer beter. Het enige nadeel van al deze onderhoudsbeurten is dat je wel vaak water moet bijvullen. Daarom is het fijn dat je een redelijk groot waterreservoir hebt. Ook over het reinigen kan ik echt alleen maar positief zijn; snel, gemakkelijk en professioneel.

Design.
Hert apparaat staat absoluut niet verkeerd in onze keuken. Het straalt kwaliteit en power uit. Het apparaat is daarnaast niet al te groot en past dan ook op elk denkbaar keukenblad.

Kwaliteit van de koffie.
De koffie is van een hoge kwaliteit. Het is gewoon genieten van elke kop die je zet. De aroma komt je inderdaad tegemoet op het moment dat de koffie geserveerd wordt. Uiteraard hebben we gekozen voor een goede kwaliteit koffieboon want dit is zeker de basis van een uitstekende kop koffie.

Verschillende koffiespecialiteiten.
Voor elk wat wils. Vele koffiespecialiteiten met per specialiteit de daarbij behorende instelmogelijkheden als hoeveelheid koffie en sterkte. Ik heb thuis nog nooit zo’n heerlijke koffie gedronken als nu met dit apparaat!
Ook de latte macchiato is in een mum van tijd gemaakt. De kenmerkende lagen van een latte macchiato zie je mooi ontstaan en met de juiste koffie is dit absoluut een genot om te drinken. De melkschuimlaag bij de cappuccino valt helaas wel een beetje tegen, dat had ik mijn ogen wat voller mogen zijn!

Pluspunten

• Heerlijke smaakvolle koffie
  • Maakt nauwelijks lawaai
  • Eenvoudige bediening
  • Verschillende koffiespecialiteiten

Minpunten

• Lekbakje en koffie residubakje snel vol
  • Matige melkschuimlaag cappuccino

Antonc 22-08-2023

Goede prijs voor kwaliteit

1 / 1
Ik heb de Melitta latticia een aantal dagen mogen testen
Ik vind dit een zeer nette machine met een luxe uitstraling ,en deze staat mooi in de keuken bij mijn andere apparaten .
Hij is Zeer gemakkelijk in gebruik omdat er niet te veel knopjes op zitten en er duidelijk op staat welke knop je moet gebruiken voor welk soort koffie.
Al vind ik de stikkers die er op zitten die de soorten koffie aan geven niet erg mooi .
Ik vind dat er een mooi groot water reservoir op zit zodat ik niet om de 3 kopjes koffie water hoef bij te vullen.
Ook vind ik dat de koffiebonen reservoir mooi groot en hoeft ik deze niet vaak bij te vullen.
De machine maakt nauwelijks lawaai bij het malen van de koffie en de koffie die er uit komt is goed heet van temperatuur .
Ook bij het maken van een koffie met melk , bijvoorbeeld een latte macchiato ,blijft de koffie goed heet.
Het is erg gemakkelijk om een koffie met een warme melk te maken omdat het een erg gemakkelijk systeem is.
Voor een latte macchiato stop je het metalen buisje die er bij zit in een pak melk en je drukt het slangetje simpel op de machine ,even de hoeveelheid instellen en met 1 druk op de knop is je latte macchiato klaar dus erg gemakkelijk te maken.
De machine maakt een goede en lekkere schuimlaag van de melk.
De machine is simpel in te stellen op de hoeveelheid koffie die je wil hebben ,met een draai aan de knop is dit gemakkelijk aan te passen.
Ook de sterkte van de koffie is goed in te stellen door maar met een druk op de knop.
De koffie die deze machine zet smaakt heerlijk.

Pluspunten

• Koffie is heet en goed van smaak
  • Maakt wijnig geluid bij het malen van de koffie
  • Mooie /luxe uistraling

Minpunten

• Stikkers met soorten koffie niet zo mooi

m*************@g******** 22-08-2023

zeker een aanrader

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb de Melitta OT espressomachine mogen testen. Het is een fijn apparaat die heerlijke koffie maakt. Alles is perfect in te stellen op je eigen smaak. Je kan de standaard cappuccino of latte instelling gebruiken maar je kunt er ook voor kiezen voor je eigen gewenste hoeveelheid melk en koffie. De melkschuim zou iets steviger mogen.
De onderdelen voor de melk zijn gemakkelijk te reinigen, je zet de melklans in een schoon kopje water en hierna spoelt het apparaat vanzelf helemaal schoon. Je moet er echter wel een kopje onder zetten anders zit je lekbak meteen vol en omdat er nog melkschuim uitkom wordt het anders snel vies omdat de rest melkschuim op het rooster blijft liggen.

Pluspunten

• goed aan te passen aan iedere smaak en hoeveelheid
  • melksysteem wordt goed en makkelijk gereinigd
  • weinig geluid

Minpunten

• lekbak snel vol

Fouzia 21-08-2023

Super product!

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb de afgelopen periode de Melitta Latticia OT Espressomachine mogen testen en deze heeft mijn dagelijkse koffieroutine getransformeerd in een smaakvol avontuur. Elke kop heeft een sublieme aromatische koffiesmaak die mijn koffie-ervaring aangenaam heeft verrast. Met een scala aan vijf verschillende standen voor de verstelbare maalgraad van de koffiemolen, is het mogelijk om je koffie aan te passen aan je voorkeur. Een WAUW ervaring voor de rijke espresso liefhebbers EN zachtere koffieliefhebbers. De filtervervanging is voor mij altijd een belangrijk aspect geweest bij koffiemachines en ook hier was ik zeer tevreden over. De Latticia maakt het gelukkig gemakkelijk om de filters te vervangen, wat een echte must is. De auto off functie is een slim kenmerk van het apparaat en hierdoor hoef je je geen zorgen te maken dat je het apparaat per ongeluk aan laat staan, wat zowel energiebesparend als veilig is. De Espressomachine heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het is niet alleen een machine, maar een wegwijzer naar een wereld van koffiegenot. Als je op zoek bent naar een apparaat dat smaak, veelzijdigheid en gemak combineert, dan is deze espressomachine de perfecte keuze.

De koffie wordt naar mijn persoonlijke mening, niet heet genoeg gezet. Ondanks mijn verwachtingen van een stomende kop koffie, kwam de temperatuur niet overeen met mijn voorkeur. Daarnaast duurt het toch wel even voordat de machine op gang komt. Deze punten wegen niet op tegen de grote pluspunten en daarom ben ik zeer tevreden over het product.

Pluspunten

• Watertank
  • Koffieschuim subliem
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Schoonmaakgemak

Minpunten

• Kleine lekbakje
  • Komt soms traag op gang

Ladysab82 21-08-2023

Smaakvolle koffie, stille machine met eenvoudige uitstraling

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Eerste indruk na unboxing is dat de machine wat goedkoop oogt. Ik dacht online op de foto's te zien dat er een touchscreen op zit, maar dat zijn fysieke drukknoppen en dat is voor mij echt een tegenvaller. Eenmaal geïnstalleerd het het een mooie compacte machine met als pluspunt de XL watertank en XL bonencontainer. Maar waar het allemaal om draait: hoe smaakt de koffie? Nou daar moet ik toch pluspunten aan toekennen. De maling is perfect, zeer stil en pure koffie van espresso tot lungo smaakt goed!

Nu ben ik zelf meer een cappuccino-liefhebber en vind dat eerlijk gezegd een beetje tegenvallen qua smaak. Wellicht is de verhouding anders dan ik gewend ben en valt het op dat het eerst koffie schenkt en dan melk toevoegt, in tegenstelling tot mijn vorige machine maar wel zoals de Italianen het maken. Het melksysteem an sich is makkelijk te bedienen, vooral omdat ik de melklans erbij heb waardoor je deze met melkpak en al in de koelkast kan bewaren. Nooit meer melk weggooien uit een aparte dispenser, je hoeft het melkpak niet eens open te draaien. Het schuim wordt zoals beloof mooi en fijn. Nadeel vind ik dat je zelf een glas water moet pakken of het melkslangetje te reinigen. Op zich mooi schoon systeem, maar wel extra werk dat je niet hebt met een aparte melkdispenser.

Ik ben gewend om toegang te hebben tot meer vooringestelde dranken (Americano, espresso, Flat White) en wellicht wat verwend. Echter is deze machine ook redelijk aan de prijs. Het is een goede volautomatische espressomachine voor een snelle lekkere bak koffie of specialiteit, maar wel prijzig.

Pluspunten

• XL watertank en bonenreservoir
  • Mooi fijn melkschuim
  • Zeer stil
  • Smaakvolle koffie
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Goedkope uitstraling
  • Prijzig
  • Geen touchscreen
  • Externe reiniging melksysteem

r*****@g******** 21-08-2023

Zeer fijne machine

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb al meerdere koffiemachines in dit segment gehad, maar deze is werkelijk een verademing om te gebruiken.

Pluspunten:
-Zeer stil bij het malen en zetten zeker ten opzichte van z’n voorganger.
-Melkschuim wordt ook echt met stoom gemaakt, waardoor de temperatuur warm is.
-2 koffie- en melk uitstroom openingen, dus 2 cappuccino’s of Latte tegelijk zetten.
-duidelijk verschillende smaak bij gebruik van verschillende bonen, dus betere aroma door de bereidingsmethode.
-instelbare maalgraad, heerlijk om bepaalde bonen fijner te malen (dus sterkere koffie).
-aparte melktoevoer dmv een pijpje dat je in je melkpakje steekt.
-eenvoudige reiniging / doorspoelen van het melksysteem.

Minpunten:
-soms onlogische “menu-structuur” om bv snelreiniging toe te passen
-geen “vaste” stand bij de hoeveelheid waterkeuze.

De minpunten zijn gewenningsdingetjes. In de periode dat ik deze machine heb mogen testen switchte ik regelmatig van een “voller” kopje cappuccino en een stevige espresso zonder problemen.

Pluspunten

• Zeer stil bij het malen en zetten
  • Melkschuim wordt ook echt met stoom gemaakt
  • 2 uitstroom openingen, dus tegelijk zetten.
  • betere aroma door de bereidingsmethode.
  • instelbare maalgraad

Minpunten

• soms onlogische “menu-structuur”
  • geen “vaste” stand bij de hoeveelheid waterkeuze

Hilko 21-08-2023

Stil, strak, super schuim

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Melitta Latticia OT series 600 is een volautomatisch koffiezetapparaat bedoeld om makkelijk smaakvolle koffie te zetten van bonen, met een focus op koffie-met-melk variaties. Wil je alleen maar simpelweg gewoon koffie, dat kan natuurlijk ook, maar eigenlijk ben je dan teveel geld aan het uitgeven voor een apparaat gespecialiseerd in gemakkelijk, snel en vooral stil koffievarianten met melk te maken. In vergelijking met vergelijkbare apparaten van andere merken, is de Latticia OT heel stil in het malen van de bonen. Ik was zeer verrast en vroeg me af of de bonen wel gemaald werden.
Een ander opvallend iets is het uiterlijk van de Latticia OT. Ik zou het willen samenvatten als Strak. Geen onnodige bling, mooi, een beetje zakelijk en premium.
De melkschuim is eigenlijk het belangrijkste van dit apparaat en die is prima. Belangrijk vind ik vooral dat het vrijwel altijd consequent dezelfde temperatuur heeft en goede structuur.
De enige punten die ik kan bedenken waar het apparaat iets minder is dan vergelijkbare apparaten van andere merken is het vrij kleine waterreservoir en relatief kleine bonenreservoir. Voor het waterreservoir is dit geen probleem, je zou niet langer dan 2 dagen water in zo'n reservoir moeten laten zitten. Voor het bonenreservoir had ik liever een iets grotere mogelijke voorraad gezien.
Met de draai- en druknoppen is het gebruik heel makkelijk en duidelijk en geen onnodig display betekent minder stroomverbruik en weer een onderdeel minder dat (te snel) kapot kan.
Al met al is dit een geweldig product, hoewel ik de kostprijs wel wat aan de hoge kant vindt. Een betere prijs zou naar mijn mening zo rond de 450-499 euro zijn. Maar eigenlijk zijn er nauwelijks andere apparaten die je echt kunt vergelijken met de Latticia OT, niets is zo stil, zo strak van design en maakt zulke goede melkschuim, voor deze prijs.

Pluspunten

• Melkschuim structuur
  • Consistente temperatuur
  • Super stil
  • Strak design

Minpunten

• Enigszins duur
  • Bonenreservoir zou iets groter mogen

Anton 20-08-2023

Strak apparaat en goede kwaliteit koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Wij hebben de Melitta Latticia een aantal weken mogen testen. Wij hebben thuis een Delonghi Magnifica en weten hierdoor hoe de koffie ongeveer moet smaken. Ik moet zeggen dat de Melitta de koffie erg goed kan bereiden. De koffie is vol van smaak en de geur die vrij komt is heerlijk. Tevens vinden wij het fijn dat het een volautomatisch apparaat is die de koffie specialiteiten met een druk op de knop kan bereiden. De schuim is goed en het melk word tot juiste tempratuur gestoomd. Het is niet te heet en niet lauw precies goed.
Ik raad aan om de gebruiksaanwijzing te lezen voor gebruik. Je ziet allerlei symbolen en sommige knipperen waardoor je snel denkt dat er iets niet goed is. Het is handig om van te voren te weten wat er precies gebeurd.
De machine geeft duidelijk aan wanneer deze gereinigd moet worden. Ook staat er in de handleiding wat de schoonmaak intervallen zijn en wat je dan precies moet doen. Ze hebben het erg simpel gemaakt om bijvoorbeeld de zetgroep schoon te maken. Dit is een eenvoudige klus die ervoor zorgt dat je koffie optimaal blijft smaken, wel zo fijn!
Als ik hem vergelijk aan mijn Delonghi koffie automaat is deze erg stil. Wij ervaren dit als prettig. Enige nadelige factoren die wij zijn tegengekomen is dat het plateau waar je de bekers opzet redelijk klein is. Ook de lekbak vind ik wat aan de kleine kant, maar dat valt al snel in het niet bij de goede punten.

Pluspunten

• Stil
  • Simpel strak design
  • Koffieschuim goed
  • Eenvoudige onderhoud
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Lekbak wat aan de kleine kant
  • Plateau voor kopjes wat klein

Y**********@h********** 20-08-2023

Fijn apparaat

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik vind het een fijn apparaat. Vele mogelijkheden voor de koffie dus voor elk wat wils.
Het voordeel van dit apparaat is, dat je twee koffie met melkproduct tegelijk kan maken.
De reiniging is zeer eenvoudig. Met een druk op de knop.
Het melkschuim is van een hele goede kwaliteit. Ikzelf heb de koffiebonen van LÓr gebruikt. En heb dan ook een geweldige kop koffie. Ook deze inhoud is helemaal zelf aan te passen.
Ik vind het een heel goed apparaat voor een hele goede prijs.

Pluspunten

• onderhoud
  • twee (bijv.) capucinno's tegelijk bereiden
  • fijne app met veel informatie

r********@k********* 20-08-2023

Compacte no nonsens machine

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Deze machine paar weken uitgeprobeerd en redelijk tevreden. Heeft z’n voor en nadelen. Voordelen zijn zeker het formaat en volume van het zetten. Ook de afneembare ruime water tank is makkelijk maar laat zich soms wat lastig terugplaatsen. je stelt een aantal voorkeuren eenmalig in zoals de watertemperatuur en lokale water hardheid. Even wennen aan de draaiknop hiermee geef je per kop aan hoeveel water erbij mag. Dus voor een espresso helemaal naar links draaien en voor een meer normale bak koffie meer naar rechts. Als je eenmaal weet welke voorkeur de jouwe is gaat het wel. Voor het eerst zelfs de bonen sterkte niet op vol moeten zetten terwijl ik dat bij mn eigen machine wel altijd doe. Grootste minpunt blijft voor mij een rood knipperend lampje tijdens de bereiding, voor mij een alarmsignaal dat er iets niet goed gaat.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Stille maling
  • Veel keuzes eenmalig instelbaar
  • Groot makkelijk waterreservoir

Minpunten

• Eerst ven gebruiksaanwijzing lezen
  • Rood knipperend lampje tijdens bereiding
  • Vrij kleine lekbak

a**************@h********** 20-08-2023

Prima apparaat en prima koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb dit apparaat mogen testen. Het eerste wat opvalt is dat het een smal apparaat is en dus relatief weinig ruimte inneemt. Het plateau waar de kopjes op staan vind ik aan de kleine kant, vooral als je twee kopjes tegelijkertijd wilt maken. Verder zit er vrij veel glanzend plastic op het apparaat. Iets wat ik persoonlijk minder mooi vind. Aan de andere kant is het ook gewoon een basic apparaat, dus verwacht je ook niet de nodige luxe. Er zit dan ook geen luxe touchscreen op, maar gewoon goede en duidelijke knoppen. Ik vind het waterreservoir groot genoeg. Je kunt circa zes kopjes koffie maken, voordat je het water moet bijvullen. Ook het bonenreservoir is voldoende groot. Ik heb verschillende koffiesoorten geprobeerd en de koffie is gewoon goed. Ook de melkdranken komen er prima uit en ook de temperatuur ervan is goed. Alles is instelbaar, zoals de temperatuur, de sterkte en de maalgraad. Kortom, je kunt het helemaal naar eigen smaak nog aanpassen. Ook het reinigen is eenvoudig, al heb je daarvoor wel de handleiding even nodig. Al met een prima apparaat voor een prima prijs.

Pluspunten

• Formaat
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Vrij klein plateau voor de kopjes
  • Plastic uiterlijk

Herman 20-08-2023

Schuim valt tegen, koffie zelf is prima.

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb deze machine een paar weken mogen testen. Zelf was ik vooraf benieuwd naar het schuim wat het zou produceren, later meer hierover.

Uitpakken:
Het apparaat kwam goed verpakt met op de verpakking o.a. een paar foto's van een set dampende kopjes cappuccino met een dikke schuimlaag. Het zag er in ieder geval veelbelovend uit!.
Uitpakken bleek een koud kunstje, was goed door mij alleen te doen, het apparaat is niet zo groot.
In de verpakking alle attributen die je nodig hebt, zoals gebruiksaanwijzing en slangetje voor in je melkpak.

Gebruik:
Eerst de waterbak en het reservoir voor de bonen gevuld, toen het slangetje in het pak melk gestoken en de eerste cappuccino gemaakt. Door de compacte vorm is de waterbak niet zo groot, maar voor mij voldoende.
Op de verpakking staat dat de bediening "touch" is maar je moet wel knoppen indrukken, het is geen touchscreen. het apparaat heeft een aantal knoppen, o.a. voor de soorten koffie, de sterkte en onderhoud/reiniging.

Terug naar het eerste bakkie, het apparaat maalt de bonen niet geluidsloos, maar het geluid valt mee gelukkig.
Hierna probeerde het apparaat schuim te maken, maar dat viel tegen.
Aan de bovenzijde zitten een aantal sleuven, daar kwam hete lucht uit terwijl het apparaat melk aan het opschuimen was. Er wordt geadverteerd dat de melk 2x wordt opgeschuimd, maar daar heb ik niets van gemerkt. Juist dit schuim vond ik in vergelijking met mijn eigen machine (volautomaat) erg tegenvallen.
De koffie daarentegen was prima, maar erg heet.
Daarom alleen al zou dit apparaat afvallen voor mij.
Ik heb diverse soorten melk geprobeerd, maar het schuim bleef slap.
Voor normale koffie is dit echter een prima apparaat, maar daar koop ik 'm niet voor.

Schoonmaken:
Ik heb hierboven aangegeven dat er sleuven aan de bovenzijde van het apparaat zitten. Als daar inkijkt zie je bedrading, lijkt me niet handig als je b.v. eens water morst bij het vullen.
Schoonmaken van het apparaat gaat prima, je haalt de rechter zijkant eraf en door het omhalen van 1 hendel haal je het maalgedeelte eruit waardoor je het goed schoon kunt maken.
Ook zit er op het bedieningsgedeelte en knop dat je het apparaat zichzelf kunt laten reinigen.
De waterbak en lekbak zijn makkelijk te verwijderen, in de lekbak zit een kleiner bakje waarin de koffieresten vallen.
Omdat het apparaat redelijk compact is moet je de lekbak al na een paar koppen koffie verwijderen.

Eindconclusie
Een redelijk apparaat met beperkte mogelijkheden in de soorten koffie die je kunt zetten.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• beperkte mogelijeden qua koffie
  • opschuimen van melk

Frans64 20-08-2023

Genieten van een heerlijk kop koffie.

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb dit koffiezetapparaat voor twee weken mogen testen. Een heerlijk apparaat. Door één of twee keer op een knop te drukken krijg je het aantal koppen koffie. De strekte van de koffie is eenvoudig in te stellen, waardoor je een heerlijk kop Café Crème of Espresso krijgt. De melkschuim bij Latte Macchiato en Cappuccino is uitzonderlijk goed. Lekker stevig, warm met een mooie glans, waardoor ik genoten heb van deze koffie.
Het reinigen van het apparaat is eenvoudig. Kies het reinigingsprogramma en laat maar reinigen. Ook de cassette is gemakkelijk schoon te maken, gewoon afspoelen onder de kraan.
Het enige wat op dit apparaat is aan te merken is het regelmatig vullen van de watertank, dit moet regelmatig.
Een mooi apparaat voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Goede kwaliteit melkschuim
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Watertank relatief klein.

Mona123 20-08-2023

Heerlijke koffie!!

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb een aantal weken de Melitta Latticia OT F300-100 mogen testen. En ik ben blij verrast. Ten eerste ziet dit apparaat er prachtig uit en is erg compact. Het in gebruik nemen is kinderspel. Het is geen ingewikkelde bediening wat met andere apparaten wel vaak het geval is. De gekleurde fototoetsen zijn duidelijk. Wat ik persoonlijk heel fijn vind, is dat je tegelijk 2 koffie's kunt zetten. De hoeveelheid koffie kan door middel van een draaiknop probleemloos worden ingesteld. Mijn grote glas voor de latte machiato past zonder probleem onder het apparaat. Ook is de maalgraad en de sterkte van de koffie in te stellen zodat voor ieder de perfecte koffie gemaakt kan worden. Of dit nou een espresso, cappuccino of latte machiato is...mijn bezoek was uiterst tevreden :) Ik kan dit apparaat bij iedereen aanraden.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Compact
  • De koffie is perfect qua temperatuur

Annemieke 19-08-2023

Superfijn apparaat

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb deze volautomatische koffie machine een paar weken mogen testen via Kieskeurig/Review.
Het apparaat werd goed verpakt thuis bezorgd. De inhoud was compleet op de waterontharder na, deze is heel snel nagestuurd.
Het ingebruiknemen van het apparaat ging heel makkelijk. Ook de gebruiksaanwijzing was heel duidelijk en ik kon hierdoor alles goed instellen. Ik heb ook even gekeken hoe het een en ander in elkaar zat, zoals de zetgroep en melksysteem.
Toen was het tijd voor mijn eerste koffie. Ik ben een cappucino liefhebber. Het eerste bakje vond ik niet zo lekker. Maar toen heb ik wat instellingen veranderd en van de cappucino een latte machiato gemaakt. Wat een heerlijke koffie! Ik heb dezelfde boon gebruikt die ik in mijn halfautomatische koffieapparaat had. Maar de koffie was veel lekkerder met dit apparaat.
Het apparaat maakt weinig lawaai, zeker het malen van de bonen. De temperatuur van de koffie was helemaal goed. Ik heb ook de functie gebruikt om 2 koppen tegelijk te maken. Wat een gemak hierbij.
De koffie/espresso was ook op de goede sterkte. Maar mijn voorkeur had de Latte. Het enige wat mij tegenviel was de schuimlaag. Ik heb expres de latte in een glas gemaakt om te kijken wat de schuimlaag deed. Helaas niet zoals op het plaatje van de gebruiksaanwijzing. Maar de fijne smaak van de koffie maakt alles goed.
Het schoonmaken van het systeem gaat ook heel goed. Gewoon 1 druk op de knop en het systeem reinigt zichzelf.
Ik vind echt dat je waar voor je geld krijgt en zou deze echt aanraden en voldoet zeker aan de verwachting van een goed volautomatisch koffieapparaat.
Het enige minpunt is de laag melkschuim. Ik heb wel de melkopschuimer apart getest en toen kreeg ik een goede laag schuim.
Mijn visite en ik, vinden het een top product! Fijn dat ik deze mocht testen. Jammer dat hij terug moet
;-(

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • makkelijk te installeren
  • makkelijk te reinigen
  • goede temperatuur van de koffie

Minpunten

• kleine schuimlaag

Marrr 17-08-2023

Top machine

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik ben erg enthousiast over deze koffiemachine!
Mijn favoriet is de latte en deze machine zet heerlijke lattes.
De machine is eenvoudig in gebruik, hiervoor heb ik de barista t smart getest die een digitaal scherm heeft en een app waarin je je eigen koffiecreaties kan maken. Dat heeft deze machine niet, maar hij is wel een stuk compacter dan de t smart dus voor de koffie liefhebbers die een aantal kopjes op een dag drinken en niet een mega apparaat op hun aanrecht willen is deze ot ideaal! De t smart is meer geschikt voor de intensieve koffiedrinker mijn voorkeur gaat uit naar deze machine.
Er zat een handig staafje bijgeleverd welke je in een melkpak kan steken, hierdoor geen gerommel met bakjes die je in de koelkast moet zetten nee na gebruik zet je zo het pak melk terug.
Je kunt de sterkte van de koffie naar wens aanpassen en ook de hoeveelheid koffie kun je instellen.
Deze machine nu iets meer dan een week in huis en kan hem zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Heerlijke lattes
  • Koffiesterkte instelbaar
  • Makkelijk in gebruik

cnijland1978 17-08-2023

Top machine!

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Wat een ontzettend fijn apparaat is deze Melitta Latticia. Hier in huis word veel koffie gedronken en sinds begin dit jaar drinken we cafeïnevrije bonen, maar wat komt die smaak hier goed in uit. Niemand die in de gaten heeft dat ze cafeïnevrij voorgezet krijgen zo intens en lekker pittig is de smaak. In mijn vorige automaat kreeg ik de koffie niet zo lekker van smaak.
Tevens moet ik zeggen dat de prijs kwaliteit onwijs goed is je krijgt echt een top machine voor het geld wat deze kost.
De machine werkt ontzettend makkelijk. Uiteraard in het begin met reinigen en ontkalken stap voor stap even het boekje volgen maar als je dat 1x gedaan hebt weet je hoe het werkt.
Als je het waterfilter gebruikt hoef je ook niet vaak te ontkalken.
Wat mij opvalt is dat de koffie ook heel heet is, iets wat ikzelf als heel erg fijn ervaar. De dosering van koffie en melk bij een latte of cappuccino is ook top in verhouding.
Ik dacht persoonlijk het melkslangetje als een no go te gaan ervaren maar eerlijk bij deze machine werkt ook dit makkelijk. Hier word de hele dag koffie gedronken en dan voornamelijk speciale koffie dus het pak melk word neergezet en de slang erin en gaan. Het is snel en makkelijk schoon te maken.
Wat ook wel erg makkelijk is , is dat je 2 koppen tegelijk kan zetten. Erg makkelijk als je visite hebt je drukt op de knop en het apparaat maakt het voor je terwijl jij ondertussen al kletst met je visite. En ja dat kan want het geluid wat deze machine maakt is heel veel minder dan machines die ik in het verleden heb gehad.
Ik heb deze machine mogen testen en ben behoorlijk onder de indruk. Voor mij heeft dit apparaat eigenlijk geen nadelen en alleen maar voordelen.

Pluspunten

• temperatuur koffie
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • gebruikersgemak
  • kwaliteit / prijs verhouding
  • Weinig geluid

Ahmed Mobarak 17-08-2023

Prima automaat, doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb dit apparaat gekregen om een paar weken te testen.

Design
Het apparaat ziet er strak uit. En is ook best compact. Heeft geen uitgebreid display, maar dit is op zich geen probleem. Ik kom van een apparaat met display af, en dan is het wel even wennen misschien.

Koffie
De koffie is wel heel lekker. Volle smaak, koffiepuks zijn goed en de maling is goed in te stellen voor sterkere/slappere koffie. Ook kan je drie koffiesterktes kiezen op basis van het aantal boontjes op het kleine displaytje. Dit werkt goed en hierdoor kan je goed kiezen wat je wilt.

Melkdranken
Ik drink normaal gesproken zwarte koffie, maar de cappuccino uit het apparaat heb ik natuurlijk wel even getest. De temperatuur en de smaak was goed, maar de cappuccino heeft geen schuim. Ik vermoed een bewuste keuze van Melitta, want de latte heeft dat weer wel.
Het zetten van melk is eenvoudig en de machine is daarna goed schoon te maken, door er een bak met water onder te zetten en de 'clean'-functie te activeren. Ook kan je de melk-unit makkelijk losmaken en verder schoonmaken.

Pluspunten

• Compact design
  • Lekkere koffie
  • Temperatuur van koffie goed

Minpunten

• Geen schuim bij cappuccino

a********@m***** 16-08-2023

lekker bakkie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb het apparaat mogen testen, aangezien ik koffieliefhebber ben is dat geen straf. De voorkant van het apparaat oogt mooi het heeft een luxe uitstraling, zelf vind ik de afmeting niet zo mooi. Het apparaat is vrij smal en behoorlijk diep.
De koffie vind ik heerlijk, ook zo fijn is dat je per keer de sterkte en hoeveelheid makkelijk kan veranderen. De temperatuur is ook goed. Het apparaat maakt wel veel herrie en ik vind dat hij er lang overdoet om een cappuccino of Latte te maken, wat wel heel fijn is dat je twee kopjes tegelijk kan maken.
Ik heb voor de melk een melklans gebruikt wat erg handig is. Het schuim op de koffie is heel mooi en goed op temperatuur.
Al met al een prima apparaat!

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijke instelling

Minpunten

• lawaaierig

Joyce 11-08-2023

Lekkere koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Wij hebben het product nu 2 dagen in gebruik en vinden hem heel erg fijn en de koffie is heerlijk!

Na het proberen van een cappuccino en een latte macchiato valt ons op dat de koffie echt heel goed warm is. Dat is heel erg fijn.

Helaas moeten we dan wel zeggen dat het schuim op de cappuccino echt vrijwel niets is, bijna geen schuim en dus geen mooie cappuccino. De latte daarentegen is perfect. Mooi laagje melk, koffie en bovenop perfecte schuim.

Pluspunten

• Warme koffie
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Uiterlijk
  • Cappucino